HERFSTPRIKKELS

Lach, het klinkt cliché maar onderzoek toont aan dat het je stressgevoel kan verminderen.

Eet een stukje chocola. De antioxidanten die in chocolade zitten helpen je bloedvaten te ontspannen.

Jog een 30-tal minuten het geeft je een mega-endorfineboost.

Ga naar buiten, zelfs al is het maar eventjes. Frisse buitenlucht geeft je kracht. 

Doe dit eventueel met je huisdier en knuffel hem al is het een minuutje. Hij blij, jij blij, iedereen blij.

Slaap voldoende, ga eens vroeger naar bed. Je optimisme krijgt een nieuwe boost.

Wees eerlijk over de dingen die je dwarszitten. Erover praten zal je helpen de stress die ze veroorzaken te doen afnemen.


Me-time zoals ik al eerder in mijn blog heb aangehaald. Laat je eens heerlijk verwennen.


Verwen jezelf eens met een boeketje bloemen, je fleurt er helemaal van op.

Toon je appreciatie. Een simpele dankjewel geeft de andere persoon een goed gevoel, en je voelt je er zelf gegarandeerd ook beter door.

Zet jezelf even op de eerste plaats. We lopen onszelf maar al te vaak voorbij.



Dit alles probeer ik in mijn achterhoofd te houden, ik laat de herstprikkels voor wat ze zijn...

Het leven is zo mooi, kijk er naar met al je zintuigen !

X Veerle

 



 

 

Website by

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x